Üzemeltetés
Informatikai rendszerének folyamatos, megbízható üzeméhez szükséges az állandó felügyelet. A fellépő problémákat még az előtt kezelni kell, hogy azt a felhasználók észrevennék, munkájukban fennakadást okozna.
Rendszerüzemeltetési szolgáltatásunkat úgy építettük fel, hogy a rendszergazda minden esetben a leggyorsabban reagálhasson a hibákra, felhasználói igényekre. Az üzemeltetés kezdetekor részletesen megismerjük a rendszert, és megteremtjük a hatékony rendszeradminisztráció feltételeit:
- Elkészítjük a hálózat elvi rajzát, dokumentáljuk a kommunikációs csatornákat.
- Adatlapokat készítünk a kiszolgálókról, melyekben szerepel minden lényeges hardveres és szoftveres paraméter, olyan szinten, hogy az alapján a szerver újraépíthető legyen.
- Üzemeltetési dokumentációt készítünk, melynek része minden olyan folyamat írásba foglalása, melyet periodikusan ismétlődve kell végezni (pl.:mentési szalagok cseréje, ellenőrzési procedúrák), vagy ad-hoc jelleggel fordulnak elő (pl.:új felhasználó felvétele, új kliens gép üzembe állítása, régi gép cseréje stb.). Ezen dokumentációk megléte fontos eleme az ISO minősítések megszerzésének is.
- Amennyiben cégük belső szabályozása lehetővé teszi, kialakítunk egy biztonságos csatornán keresztüli távoli adminisztrációs lehetőséget. Ezzel munkatársaink probléma esetén azonnal be tudnak avatkozni, el tudják hárítani a felmerült problémákat, Önnek nem kell arra várnia, hogy a helyszínre érkezzünk.
- Kialakítunk egy monitorozó rendszert, mely proaktív módon figyelmezteti munkatársainkat a rendszerében fellépő abnormális eseményekre, például túlzott terhelések az egyes rendszereken, csökkenő lemezterületek, hálózati anomáliák.
Az így kialakított környezetben végezzük az üzemeltetést, elvégezzük a mentéseket, támogatjuk a felhasználókat. Az üzemeltetési eseményeket naplózzuk, beleértve a mentéseket.
A rendszerről szerzett tapasztalatainkat, és az üzemeltetési naplót folyamatosan kiértékeljük, meghatározzuk a rendszeresen ismétlődő problémaforrásokat, javaslatokat teszünk a további fejlesztésekre. Szerződéses ügyfeleinknek ingyenes konzultációs lehetőséget biztosítunk, szaktanácsadást nyújtunk informatikai jellegű kérdésekben.
A hálózat méretétől, a felhasználók számától függő, rugalmas szerződéses konstrukciókat kínálunk. Szerződésbe foglalható az elvárt rendelkezésre állás, reakcióidő, vagy az ön által kialakított SLA rendszer is. Igény szerint biztosítunk helyszíni fix idejű rendszergazdai jelenlétet, akár teljes munkaidőben (outsourcing), illetve távmenedzsmentet.